Je bedrijf op het internet. Hoe begin je er aan?

Bedrijven schieten soms 360 graden in het rond in de hoop opgemerkt te worden op het internet. Uit ervaring weten we dat je beter een paar internet pistes volgt en die consequent en goed uitvoert.

Daarom raden wij bedrijven aan om zich in een eerste fase te laten begeleiden door een internet expert zoals E-ON die na een beknopte bedrijfsanalyse (produkt, klantenkring, organisatie, doelstellingen) de personen binnen het bedrijf traint totdat elkeen met een ongelooflijk gemak de internet-knepen onder de knie heeft. Dat bespaart je veel tijd en levert je veel kennis en resultaten op. 

Alles begint met een goede database

De basis om te kunnen communiceren met je klanten en prospecten is natuurlijk het bijhouden van klantengegevens of gegevens van prospecten. Want hoe kan je hen bereiken als je hun e-mailadres niet hebt? Die gegevens sla je dus best op in een online database die je overal kan raadplegen.

E-communicatie moet je voorbereiden

E-mailcampagnes behoeven een goede voorbereiding. Een goed gerichte e-mailing naar de juiste doelgroep garandeert altijd het gewenste resultaat. 

Een voorbeeld

Mijn hobby is catamaran zeilen. Elke nieuwsbrief over catamaran zeilen interesseert me. Maar stuur me geen nieuwsbrief over motorboten of watersport in het algemeen. Die delete ik meteen.

Meten is weten

Na de voorbereiding van een e-mailcampagne (teksten voorbereiden, doelgroepen uitkiezen, enzovoort) is de e-mailing eindelijk klaar voor verzending. Oef het werk is af…

Nee hoor. Pas nu begint het echte werk. Wie heeft er de mail gelezen? Wat hebben ze gelezen? Hoeveel keer hebben ze het gelezen? Deze interessante gegevens ontdekt u binnen de 24 uur na het verzenden van een e-mailcampagne en levert dé informatie om uw klanten en prospecten op te volgen.

En wees gerust, na een e-mailing zal u perfect weten welke interesse dat uw klanten en prospecten in uw product of dienst hebben.

Prospectie versus gevraagd worden

Wat is het toch zalig als een prospect je belt om met je samen te werken. Of doe je liever aan cold calling?

Als je het slaagpercentage van goede internetcommunicatie vergelijkt met de slaagkans van cold calling zal je verwonderd staan dat je dit al niet vroeger deed. Het bezorgt je duidelijk veel meer resultaat met veel minder stress.

Wil je hierover een gesprek, stuur dan een mailtje naar frank@e-on.be of vul onderstaand formulier in. Wij contacteren je dan eerstdaags om je te tonen hoe we dit aanpakken.