Waarom vallen sommige bedrijven stil op het internet?

Dagelijks schrijf ik - na een beknopte bedrijfsanalyse (produkt, klantenkring, organisatie, doelstellingen… van een bedrijf) - strategieën uit voor bedrijven hoe ze zich het best in de markt kunnen plaatsen op het internet.

Daarna volg ik die bedrijven op in de uitwerking van hun marketingplan. Daarbij merk ik dat velen met volle moed hun communicatie naar klanten en prospecten opstarten maar na enkele maanden stilvallen. Een uitstelgedrag steekt de kop. We onderzochten het waarom van hun uitstelleritis.

Maak van je discipline een automatisme

Veel bedrijven willen ‘direct’ resultaat van hun inspanningen… en liever gisteren dan vandaag… Tja, wie niet? 

Maar uit ervaring weet ik dat online marketing pas z’n vruchten afwerpt na een paar maanden intensief en regelmatig updaten van je website, opmaken en versturen van interessante nieuwsbrieven, enzovoort. Hiervoor moet je in het begin een behoorlijke discipline aan de dag leggen.

Als je deze discipline eventjes volhoudt, kan je al na een paar maanden genieten van je resultaat. En dan wordt die discipline een aangenaam automatisme die gegarandeerd resultaat oplevert.

Drie tips geef ik je gratis

Tip 1. Werk eens AAN je bedrijf in plaats van voor je bedrijf

Voorzie per week een paar uur om AAN je bedrijf te werken, om je eigen bedrijf kritisch te beoordelen op gebied van het online gebeuren. Je zal ervan versteld staan wat er beter kan. 

Hoe je dat doet? Stuur een mailtje naar frank@e-on.be. Ik geef je hiervoor graag wat tips.

Tip 2. Analyseer regelmatig je website en geniet van de groei

Google Analytics is een gratis tool waarbij je in detail de prestaties van je eigen website kunt bekijken:

  • Hoeveel personen bezochten m’n website?
  • Van waar komen die bezoekers?
  • Waarin zijn die bezoekers geïnteresseerd bij hun bezoek aan m’n website?
  • … en nog zoveel meer dat je nog niet wist.

Tip 3. Analyseer elke e-mailcampagne en geniet van je resultaat

Veel bedrijven verzenden met volle moed hun periodieke e-nieuwsbrief maar vergeten het resultaat ervan te analyseren:

  • Wie heeft er m’n nieuwsbrief gelezen?
  • Wat hebben ze gelezen?
  • Waarin waren ze het meest geïnteresseerd?
  • … en nog zoveel meer dat je nog niet wist.

Misschien heb je wel een gangmaker nodig?

Bij het opvolgen van m’n klanten voel ik hun tevredenheid als ik hen bijvoorbeeld met een simpel telefoontje erop wijs dat het bezoekersaantal op hun website de afgelopen maand gedaald is en het dus opnieuw tijd is om een goede e-nieuwsbrief uit te sturen. Misschien heeft jouw bedrijf ook zo’n duwtje nodig? Wij doen dit graag voor u. Het is onze job om jouw business zoveel mogelijk te boosten.

Meer resultaat in minder tijd? Het kan.

In een tijd van stress en snelle economische verandering merk ik regelmatig dat bedrijven bij gebrek aan tijd hun communicatie en website-updates achteruit schuiven terwijl ze net met een goede en gerichte communicatie meer kunnen bereiken in minder tijd.

Wil je ook een duwtje in de rug?

Stuur dan een mailtje naar frank@e-on.be of vul onderstaand formulier in. Dan geven we je graag advies om je hierbij te helpen.