A businessman has a plan. Jij ook?

Met het eindejaar in zicht is het tijd om na te denken over hoe je je klanten en prospecten het best kunt benaderen in 2019 voor een goed bedrijfsresultaat.

Wat verwachten je klanten?

Ook jij hoopt dat je klanten loyaal in 2019 zullen blijven vasthouden aan je producten en diensten. Dit is echter niet meer zo evident. 

Regelmatig communiceren met je klanten is een noodzaak geworden maar veelal ontbreekt de tijd om elke klant één-op-één te bezoeken. Hier biedt digitale communicatie zoals een regelmatige newsletter of een gericht e-mailingcampagne of een enquête mailing de oplossing.

Een belangrijke oefening is het uitzoeken wat je klant verwacht van je bedrijf, welk nieuwtjes over je bedrijf en sector hij of zij wenst te horen of te lezen,… Kortom, stel je even in de plaats van de klant en denk vanuit het patroon van de klant. Vrij snel kom je dan op ideeën wat je klant wil horen of lezen.

Een jaarplanning

In een jaarplanning vul je alle communicatie-acties die je op bepaalde data in het komende jaar wil uitvoeren, in functie van beurzen, solden, lanceringen van nieuwigheden. Niet alleen nieuws over je bedrijf maar ook nieuws uit de sector zijn interessant voor je klanten. Tenslotte worden tips en adviezen in een nieuwsbrief ook altijd gesmaakt.

Is de jaarplanning klaar, dan is het uiteraard van groot belang dat je deze ook uitvoert. Dit vraagt wat discipline maar het resultaat van goede digitale communicatie zal je o zoveel voldoening geven.

Hoe begin je er aan?

Ontbreekt het je aan tijd, inspiratie of personeel? Dan lever je beter geen half werk. Bij ons kan je een ervaren marketeer inhuren voor één of enkele dagen per maand om je communicatie naar klanten toe uit te voeren en in goede banen te leiden.

Heb je interesse voor het inhuren van een interim marketeer voor je bedrijf? Laat het ons weten via onderstaand formulier in. Dan contacteren wij je voor een eerste vrijblijvend gesprek.