Bezint eer ge begint…

Veel bedrijven maken gebruik van sociale media, maar uit onderzoek is gebleken dat deze moeite hebben om de daadwerkelijke waarde hiervan in te schatten. Ze zien sociale media wel als belangrijk en voordelig voor het bedrijf, maar weten nog niet zo goed hoe ermee om te gaan.

Uit hetzelfde onderzoek is gebleken dat het verkrijgen van budget voor sociale media afhankelijk is van de aantoonbare waarde. Maar om dit aantoonbaar te maken, is er toch eerst een goede strategie nodig. Dit blijkt nog erg lastig voor de meeste bedrijven. Bedrijven beseffen dus wel dat sociale media zeker toegevoegde waarde kan hebben, maar weten niet dat de manier waarop ze deze gebruiken van essentieel belang is. Om er het optimale uit te kunnen halen is meer nodig.

De strategie is daarom van zeer groot belang. De juiste strategie kan zorgen voor toename aan contactmomenten met klanten. Met als gevolg betere dienstverlening. Sociale media heeft natuurlijk het voordeel dat dit vaak gerealiseerd kan worden tegen lagere kosten dan traditionele marketing. Marketeers van bedrijven hebben moeite om bij te houden en te verwerken wat ze op sociale media vinden. Ze begrijpen slecht wat er gezegd wordt over hun merk.

Meer weten over de mogelijkheden van sociale media voor uw bedrijf?

Wilt u hierover een gesprek, stuur een mailtje naar frank@e-on.be of laat het ons weten via onderstaand formulier. Wij contacteren u dan eerstdaags om u te tonen hoe we dit aanpakken.