Simplicity is de sleutel tot succes

KMO’s hebben zeer regelmatig de neiging om hun ganse verhaal te vertellen op hun website. Als je weet dat een bezoeker gemiddeld twee minuten op uw website blijft, is het belangrijk de essentie van uw bedrijf voor te stellen.

Het belang van de elevator pitch

Voor wat staat uw bedrijf, welke producten of diensten levert u en waarom moet ik voor uw bedrijf kiezen. Meer hoeft ik echt niet weten. Een gouden tip: Hou het kort, krachtig en duidelijk.

Nog enkele tips om het eenvoudig te houden

  • Beperk de informatie op uw homepage;
  • Schrijf duidelijk en in een stijl dat uw doelgroep begrijpt;
  • Vermijd academische en technische taal;
  • Gebruik een eenvoudige navigatie;
  • En keep it simple and stupid.

Dit is geen eenvoudige opdracht want niets is moeilijker dan iets eenvoudig te maken.

De structuur van uw bedrijf = de structuur van uw website

Vertel aan een doorwinterde webmaster hoe je bedrijf in elkaar zit en laat hem je verhaal in een website vertalen, die het antwoord biedt aan uw klanten.

Eerst een bedrijfsanalyse, dan een website

Vooraleer wij een website bouwen, voeren wij steeds een beknopte bedrijfsanalyse uit:

  • Welke producten of diensten biedt u aan?
  • Wie zijn uw klanten?
  • Wie doet wat binnen uw bedrijf?
  • Waar wilt u met uw bedrijf naar toe in de nabije toekomst?

Pas daarna kunnen wij een strategie uittekenen om uw bedrijf optimaal in de markt te plaatsen op het internet.

Conclusie

Communiceer in de eerste plaats de essentie van je bedrijf: wie bent u, wat doet u en waarom is uw bedrijf uniek. Als u daarna gevraagd wordt, dan is het aan u om uw potentiële klant te overtuigen en de zaak af te sluiten.

Wilt u genieten van het resultaat van eenvoud? 

Vul uw persoonsgegevens in via onderstaand formulier. Wij contacteren u dan voor een vrijblijvende gesprek.