Waarom een responsive website nu wel een must is geworden

Is je website niet responsive, dan is de kans groot dat één op drie gebruikers naar een concurrent zal surfen die wel een aangepaste mobiele website heeft. Het is dus van cruciaal belang om hierin te investeren. Hieronder lees je waarom.

Eén op drie surft mobiel op het internet

Mobiel internetverkeer is in opmars. Zo surft gemiddeld één op drie mensen met een mobiel toestel.

Onderzoek wijst ook uit dat 44% online shoppers dit op een smartphone doen en 11% op een tablet. Dus 55% shopt mobiel !

Google en lokale bedrijven

Een studie van Google toont aan dat ongeveer 48 procent van de potentiële klanten die de website van een lokaal bedrijf bezoekt via een smartphone, binnen de 24 uur ook effectief de winkel bezoekt. 

Daartegenover leidt een bezoek van de bedrijfswebsite via een desktop of tablet slechts in 34 procent van de gevallen tot een fysiek bezoek van de winkel.

Zet uw contactgegevens centraal op uw website

Op een smartphone wordt het meest gezocht naar de contactgegevens (adres, telefoon) van een lokaal bedrijf. Een responsive website biedt in dit geval een handige oplossing door je noodzakelijke contactgegevens op een vlugge manier aan de gebruiker te tonen en deze zo naar je bedrijf te leiden.

Hou rekening met social media

Vijftig procent van de smartphonegebruikers is actief op sociale media zoals Facebook en Twitter. Als er een nieuwsitem of boodschap van jouw bedrijf op Facebook of Twitter verschijnt, is de kans groot dat dit zal leiden naar je website. Als die dan niet aangepast is voor die smartphone is dit een verkeken kans.

Conclusie

Investeren in een gebruiksvriendelijke website voor de mobiele gebruiker loont zeker de moeite. In de toekomst zal het internetgebruik via mobiele toestellen namelijk alleen maar toenemen. Het komt er dus op aan uw bedrijf nu al online te profileren, voor de concurrentie u voor is.