​Wat wilt u me nu eigenlijk vertellen?

KMO’s hebben zeer regelmatig de neiging om hun ganse verhaal te vertellen. Uw website is echter meestal het eerste contact van een potentiële klant met uw bedrijf en die heeft op dat ogenblik weinig interesse in uw ganse verhaal.

Concentreer u op de kern van uw zaak

Als u weet dat een bezoeker gemiddeld twee minuten op uw website blijft, is het belangrijk de essentie van uw bedrijf voor te stellen:

  • Voor wat staat uw bedrijf;
  • Welke producten of diensten levert u;
  • Waarom moet ik voor uw bedrijf kiezen?

Meer hoeft uw bezoeker bij een eerste kennismaking echt niet weten.

Is uw elevator pitch duidelijk?

Het opmaken van de kernboodschap of elevator pitch van uw bedrijf is één van de belangrijkste taken bij de opmaak van uw website. Een gouden tip: Hou het kort, krachtig en duidelijk.

Doe de internet-bezoeker iets doen, daarna kan je je verhaal vertellen

Zeg nu zelf, koude prospectie waarbij je keer op keer afgewezen wordt, is niet aangenaam. Maar als je gevraagd wordt - bijvoorbeeld via een invulformulier op je website - dan word je gevraagd, dan krijg je de tijd om je verhaal te doen en je prospect te overtuigen van de kwaliteit van je bedrijf.

Zorg dat je nog wat te vertellen hebt

Je hoeft niet alles over uw bedrijf op uw website te plaatsen. Communiceer in de eerste plaats de essentie van je bedrijf: wie ben je, wat doe je en waarom is je bedrijf uniek. Zorg dus dat je nog wat te vertellen hebt als je daarna gevraagd wordt.

Wilt u de inhoud van uw website laten analyseren?

Stuur een mailtje naar frank@e-on.be of laat het ons weten via onderstaand formulier. Wij contacteren u dan voor een eerste vrijblijvend gesprek.