You only get one chance...

...to make a good first impression

De dag dat websites enkel maar mooi moesten zijn is reeds lang voorbij. Met de juiste structuur en inhoud is het op vandaag best mogelijk om voelbare resultaten te boeken met je website.

Bekijk je eigen website eens door een kritisch oog en beoordeel of die beantwoordt aan de volgende criteria.

Welke eerste indruk geeft je website?

Al eens gehoord van de vijf-seconden-test? Toon de homepage van je website aan tien personen die je niet kent gedurende vijf seconden. Vraag hen daarna naar de activiteiten van je bedrijf die de website weergeeft en vraag hen hun eerste indruk. Het resultaat hiervan kan je tot nieuwe inzichten brengen om de professionaliteit van je website te verbeteren.

Kan de bezoeker zich inhoudelijk terugvinden in je website?

Zijn de webteksten en fotokeuzes duidelijk? Zijn je diensten of producten voldoende gestructureerd? Want hiermee maak je duidelijk wie je bent, wat je doet en waarin je je onderscheidt van concullega’s.

Ben je te vinden in Google?

Je website optimaliseren voor Google is vrij eenvoudig en kan je best zelf. Het neemt wat tijd in beslag maar je moet het wel doen. Met een website die aangepast is voor Google verschijnt je website hoog in de zoekresultaten en zullen (potentiële) klanten je bedrijf snel vinden op Google. Wil je weten hoe je dit zelf kan doen? Klik dan hier voor een Google-opleiding.

Is je website aangepast voor tablets en smartphones?

Is je website niet aangepast voor tablets en smartphones, dan is de kans groot dat één op drie gebruikers naar een concurrent zal surfen die wel een aangepaste mobiele website heeft. Het is dus van cruciaal belang om hierin te investeren.

Kan je bezoeker iets doen op je website?

Een goede website zet de bezoeker aan tot actie: informatie of offerte aanvragen, een afspraak maken, contactformulier invullen, inschrijven voor de nieuwsbrief...

Ken je de resultaten van je website?

Google Analytics is een gratis tool waarbij je in detail de prestaties van je eigen website kunt bekijken:

  • Hoeveel personen bezochten m’n website?
  • Van waar komen die bezoekers?
  • Waarin zijn die bezoekers geïnteresseerd bij hun bezoek aan m’n website?
  • … en nog zoveel meer dat je nog niet wist.

Advies nodig?

Wil je de technieken om je website te optimaliseren aanleren. Dan kan je bij ons terecht. Stuur een mailtje naar frank@e-on.be of vul je gegevens in onderstaand formulier. Wij contacteren je dan voor een eerste vrijblijvend gesprek.